احداث مرکز جامع سلامت قلعه کمیز


روستای قلعه کمیز از توابع بخش آبنما شهرستان رودان هرمزگان با جمعیت بالغ بر 3800 نفر در حال حاضر در حوزه بهداشت و درمان تنها دارای خانه بهداشت است و با توجه به نبود فضای فیزیکی مناسب تاکنون امکان استقرار پزشک و ارائه خدمات درمانی به اهالی این روستا فراهم نبوده است.

با توجه به ارائه درخواست شورای اسلامی این روستا به بنیاد خواجه نصیر طوسی در خصوص احداث ساختمان مرکز جامع سلامت، و با عنایت به تائید و تعهد شبکه سلامت شهرستان در خصوص تامین پزشک و ماما برای این مرکز، پیگیری تامین اعتبار ساخت مرکز جامع سلامت در دستور کار بنیاد قرار گرفت. و با لطف و عنایت یکی از خیرین بزرگوار احداث این ساختمان در هیات مدیره بنیاد مصوب گردید.

بر اساس نقشه ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی ، این ساختمان 410متر مربع فضای درمانی، مشتمل بر اتاق پزشک، اتاق ماما، دندان پزشکی، اتاق های بستری آقایان و خانم ها، اتاق مراقبت سلامت، واحد بهداشت محیط، داروخانه و واحد مالاریا می باشد.

پس از تنظیم تفاهم نامه با شورای اسلامی روستا و تنظیم قرار دادبا پیمانکار، کار احداث این ساختمان از ابتدای دیماه سال 1400 آغاز گردید و پیش بینی می شود ان شاءالله تا پایان شهریور ماه 1401 کار احداث فضای درمانی آن به پایان برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *