روستای قلعه کمیز از توابع بخش آبنمای شهرستان رودان استان هرمزگان با جمعیتی بالغ بر ۳۸۰۰ نفر، در حوزه بهداشت و درمان وضعیت مطلوبی ندارد. این روستا صرفاً یک خانۀ بهداشت دارد که با توجه به نبود فضای فیزیکی مناسب، تاکنون امکان استقرار پزشک و ارائۀ خدمات درمانی به اهالی روستا فراهم نبوده است.

با توجه به درخواست شورای اسلامی این روستا از بنیاد خیریۀ خواجه نصیر طوسی در خصوص احداث ساختمان مرکز جامع سلامت، و با عنایت به تأیید و تعهد شبکۀ سلامت شهرستان مبنی بر تأمین پزشک و ماما برای این مرکز، پیگیری تأمین اعتبار ساخت مرکز جامع سلامت این روستا، در دستور کار بنیاد قرار گرفت. به لطف خدا و عنایت یکی از خیرین گرامی، احداث ساختمان این مرکز در هیئت مدیرۀ بنیاد مصوب گردید.

بر اساس نقشۀ ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی، این ساختمان در زمینی به مساحت ۴۱۰ متر مربع فضای درمانی، مشتمل بر اتاق پزشک، اتاق ماما، دندان‌پزشکی، اتاق‌های بستری آقایان و خانم‌ها، اتاق مراقبت سلامت، واحد بهداشت محیط، داروخانه و واحد مالاریا است.

پس از تنظیم تفاهم‌نامه با شورای اسلامی روستا و تنظیم قرارداد با پیمانکار، احداث این ساختمان از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود به یاری خدا تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ کار احداث فضای درمانی آن به پایان برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *