فهرست امکانات

1- ارسال سریع:
ابزار ارسال سریع برای فرستادن آنی پیامک به یک یا چند مخاطب به کار می رود. در این ابزار کاربر می‌تواند مخاطبین پیام خود را از میان گروه‌های درج شده در دفترچه تلفن انتخاب نماید، شماره‌ها را از محیط دیگری کپی کند و یا از طریق فایل (با فرمت اکسل یا فایل متنی) بارگزاری نماید. در ارسال سریع امکان انتخاب ارسال پیامک به صورت فلش نیز وجود دارد. در ارسال به صورت فلش، پیامک به محض رسیدن به گوشی مخاطب به طور خودکار روی صفحه گوشی باز می شود و محتوای آن قابل مشاهده است. این نوع ارسال بیشتر برای پیام های اطلاع رسانی با حجم کمتر از یک صفحه کاربرد دارد.


2- ارسال زماندار:
ابزار ارسال زماندار، کارمند وقت‌شناس و دقیق کاربران سامانه است و وظیفه دارد پیام‌ها را در تاریخ و ساعت تعیین شده توسط کاربران ارسال نماید. در ارسال زماندار نیازی به روشن بودن رایانه و ورود کاربر به سامانه نیست و پیام‌‏ها در زمان مقرر شده به طور خودکار ارسال می‌شوند.


3- ارسال وپ پوش:
ابزار ارسال وپ، ارسال لینک دانلود یک فایل یا نشانی یک سایت از طریق پیام کوتاه را میسر می‌کند. با توجه به این که بسیاری از کاربران شبکه تلفن همراه کشور هنوز از MMS استفاده نمی‌کنند و امکان ارسال انبوه پیام‌های چندرسانه‌ای وجود ندارد، ارسال وپ راهکار مناسبی برای هدایت کاربران به یک نشانی اینترنتی و یا ارائه لینک دانلود فایل‏ ها به مخاطبان است.


4- ارسال سفارشی:
ابزار ارسال سفارشی هنگام ارسال‌های گروهی کاربرد دارد و این امکان را فراهم می‌کند که متن پیام ارسالی به هر مخاطب، بر اساس اطلاعات ثبت شده، اختصاصی شود. به عبارت دیگر ارسال سفارشی می‌تواند اسامی، تاریخ‌ها و سایر اطلاعات ثبت شده در دفترچه تلفن را فراخوانی کرده و درون متن ارسالی برای هر مخاطب جایگزین نماید تا پیامکی که برای مخاطب ارسال می‌شود حاوی اطلاعات مختص همان مخاطب باشد.


5- ارسال هوشمند:
ابزار ارسال هوشمند در ارسال‌های گروهی که نیاز به تولید متن خاص در پیامک ارسالی به هر کاربر وجود دارد، به کار می‌رود. برای ارسال هوشمند کلمات و مقادیری که باید در متن پیامک‌ها درج شوند، در قالب یک فایل اکسل ذخیره شده و در سامانه بارگزاری می‌شوند. پس از تعیین ساختار کلی متن پیامک، اطلاعات مندرج در فایل اکسل به طور هوشمند درون متن جای‌گذاری می‌شوند و برای مخاطبان ارسال می‌گردند.


6- ارسال هدفمند:
ابزار ارسال هدفمند برای ارسال پیامک به مشترکین همراه اول است. در این شیوه شماره‌های فعال بر اساس شهر و نوع شماره (دائمی یا اعتباری) تفکیک شده‌اند و کاربر می‌تواند بر اساس این جزییات اقدام به ارسال پیامک انبوه نماید. تفاوت این ابزار با ارسال انبوه در این است که شماره‌های مخاطبان کنترل شده و شماره‌های فعال هر شهر با تقریب بالایی انتخاب می‌شوند.


7- ارسال از نقشه:

ابزار انتخاب منطقه هدف از روی نقشه و ارسال پیامک به افراد ساکن در یک محدوده خاص شهری، یکی از ابزارهای موجود در سامانه پیام رسان پی جو است. کاربر با استفاده از این ابزار می‌تواند جدیدترین نقشه شهرها را مشاهده کرده و محدوده ارسال پیامک را از روی نام خیابان‌ها و میادین بیابد. در این ابزار نیازی به دانستن اطلاعات جزیی مخاطبان مثل کدپستی یا منطقه شهرداری نیست و کاربر با دانستن اطلاعات حداقلی نظیر نام یک منطقه نیز می‌تواند افراد ساکن در یک محدوده را مخاطب قرار دهد. لازم به ذکر است که این سرویس در حال حاضر فقط برای شهرهای تهران و اصفهان فعال است.


8- ارسال رنجی:
ابزار ارسال رنجی برای ارسال پیامک به شماره‌هایی از یک پیش شماره خاص مثلاً 912 یا 913132 استفاده می‌شود. این ابزار می‌تواند شماره‌ها را به تعداد دلخواه کاربر و به صورت تصادفی یا ترتیبی تولید نموده و پیامک را به آن‌ها ارسال کند. هر چند برای ارسال انبوه بهتر است از ابزار ارسال هدفمند استفاده شود اما گاهی اوقات برای مخاطب قراردادن یک رنج خاص بدون توجه به محل حضور مخاطبان، ارسال رنجی ابزار مناسبی است.


9- دریافت:
ابزار دریافت، پیام‌های ارسال شده به شماره مجازی سامانه را نمایش می‌دهد. دریافت پیامک به شماره اختصاصی نیاز دارد بنابراین شماره‌هایی که بین کاربران مختلف به اشتراک گذاشته می‌شوند فقط قابلیت ارسال دارند و از دریافت پیام کوتاه محروم خواهند بود. به همین دلیل در سامانه پی جو به همراه هر سرویس یک شماره 14رقمی به کاربران هدیه می‌شود تا از مزایای دریافت پیام کوتاه نیز بهره‌مند گردند. در سامانه پی جو دریافت پیام کوتاه رایگان است و برای کاربر هزینه‌ای در بر نخواهد داشت.


10- گروه بندی:
ابزار پوشه‌بندی امکان تفکیک و دسته‌بندی پیامک‌ها را فراهم می‌کند. با استفاده از این ابزار کاربران می‌توانند پیامک‌های ارسالی و دریافتی را در قالب پوشه‌های مختلف ذخیره کنند.


11- دفترچه تلفن:
در دفترچه تلفن سامانه پی جو امکان دسته‌بندی مخاطبان در قالب گروه‌های مختلف فراهم است. تعداد گروه‌ها و مخاطبان قابل درج در هر گروه نامحدود است و هر مخاطب می‌تواند به طور همزمان در چند گروه عضو باشد. همچنین برای ذخیره‌سازی گروهی اطلاعات مخاطبان، امکان وارد کردن اطلاعات آنها از طریق فایل اکسل وجود دارد و اطلاعات موجود در دفترچه تلفن نیز در هر زمان قابل استخراج در قالب فایل اکسل و چاپ است.


12- عضویت پیامکی:
عضویت پیامکی یکی از ابزارهای منحصر به فرد سامانه پی جو است که در کنار دفترچه تلفن قرار می گیرد و از طریق دریافت کلید واژه‌ها، امکان عضویت خودکار افراد در سامانه را فراهم می کند. افراد عضو شده بر اساس تنظیمات مورد نظر کاربر در گروه‌های دفترچه تلفن دسته‌بندی می‌شوند و ارسال پیامک به آن‌ها بسیار آسان خواهد شد. همچنین با ارسال کلید واژه دیگری امکان لغو عضویت خودکار نیز وجود دارد. این ابزار جهت ثبت نام افراد متقاضی در محدوده زمانی خاصی که توسط مدیر سامانه تعیین شده است کاربرد دارد.


13- منشی پیامک:
ابزار منشی برای پاسخگویی خودکار به پیام‌های دریافت شده در سامانه است. چنانچه کاربر از چندین شماره مجازی به طور همزمان استفاده کند منشی پیامکی می‌تواند به ازای هر یک از شماره‌های مجازی، تنظیمات متفاوتی در متن و زمان فعال بودن منشی داشته باشد.


14- پیامک از موبایل:
این ابزار شرایطی را برای کاربر فراهم می‌کند تا بدون نیاز به رایانه و اینترنت و تنها از طریق تلفن همراه خود به سامانه فرمان بدهد تا متن مورد نظر کاربر به گروه‌های ثبت شده در دفترچه تلفن ارسال شود. سامانه پس از انجام فرامین پیامکی کاربر گزارش کار خود را از طریق پیام کوتاه ارائه می‌نماید.


15- انتقال به موبایل:
ابزار انتقال به موبایل یک نسخه از پیامک‌های ارسال شده به سامانه را به همراه شماره ارسال کننده آن پیام به موبایل‌های تعریف شده ارسال می‌نماید. بدین وسیله کاربر بدون مراجعه به سامانه می‌تواند از پیام‌های دریافت شده در سامانه اطلاع یابد.


16- انتقال به ایمیل:
کاربران می‌توانند پیام‌های دریافتی را علاوه بر سامانه، به صورت ایمیل نیز دریافت کنند. برای این کار کافی است در ابزار انتقال به ایمیل آدرس یک ایمیل معتبر را ثبت کنند.


17- انتقال به سایت:
ابزار انتقال به سایت یک نسخه از پیامک‌های دریافتی در سامانه را به URL های تعریف شده ارسال می‌کند. این ابزار برای کاربران وب سرویس و http یا کاربرانی که می‌خواهند بر اساس پیام‌های دریافتی عملیات خاصی را روی سایت یا سرور خود داشته باشند کاربرد دارد.


18- انتقال دلیوری:
ابزار انتقال دلیوری برای کاربران وب سرویس و http کاربرد دارد. این ابزار آخرین وضعیت پیام‌های ارسال شده را به URL های تعریف شده توسط کاربر ارسال می ‏کند. با این روش کاربر بدون مراجعه به سامانه می‌تواند گزارش وضعیت پیامک‌های ارسال شده را در وب سایت یا سرور خود داشته باشد.


19- تحلیلگر پیامک:

تحلیل‌گر پیامک یکی از ابزارهای حرفه‌ای سامانه پی جو است که قابلیت آنالیز محتوای پیامک‌های دریافتی را داراست. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد پیام‌های حاوی کلمات یا محتوای خاصی را از سایر پیام های دریافتی تفکیک نماید و پیام‌های تفکیک شده را به طور خودکار به مقصد مورد نظر کاربر، اعم از پوشه، ایمیل، URL، یا تلفن همراه منتقل کند و یا پاسخ مشخصی را برای فرستنده ارسال کند.


20- ارسال مناسبتی:

سامانه پی جو دارای تقویمی است که در آن مناسبت های ملی، مذهبی، باستانی، بین المللی، نجومی و باستانی هر روز مشخص شده است. ابزار ارسال مناسبتی می تواند هر کدام از این مناسبت ها را به اعضا یادآوری کرده و پیامک مناسب آن را ارسال نماید.


21- گجت ویندوز:

ابزار «گجت» کاربر سامانه پی جو را از ورود به پنل مدیریتی بی نیاز می کند. این ابزار به راحتی بر روی کامپیوتر نصب شده و با استفاده از آن می توان پیام ها را مدیریت کرد. با استفاده از ابزار گجت می توان پیام ارسال کرد و پیام های دریافتی به سامانه را مشاهده کرد.


22- نظرسنجی:

امکان تعریف بی‌نهایت نظرسنجی همزمان بدون محدودیت در تعداد گزینه‌ها، قابلیت تعریف زمان دقیق شروع و پایان فرآیند جمع آوری آراء، امکان تعریف پاسخ مجزا به ازای هر گزینه تعریف شده، نمایش نموداری نتایج، امکان قرعه کشی چندگانه میان شرکت کنندگان گوشه هایی از ویژگی‌های این ابزار پیشرفته هستند.


23- مسابقه:
ابزار برگزاری مسابقه پیامکی در سامانه پی جو ویژگی‌های بارز و ممتاز بسیاری دارد. امکان تعریف بی‌نهایت مسابقه همزمان بدون محدودیت در تعداد گزینه‌ها، قابلیت تعریف زمان دقیق شروع و پایان فرآیند پذیرش پاسخ‌ها، امکان تعریف پاسخ مجزا به ازای هر گزینه تعریف شده، نمایش نموداری نتایج و امکان قرعه‌کشی میان کسانی که پاسخ صحیح داده‌اند ویژگی‌های ممتاز کننده این ابزار هستند.


24- پاسخگوی هوشمند:
پاسخگوی هوشمند یکی دیگر از ابزارهای اختصاصی سامانه پی جو است. این ابزار می‌تواند بر اساس کلمات و کدها پاسخ‌های متناسب را ارسال کند و نقطه قوت آن در امکان وارد کردن مقادیر انبوه اطلاعات از طریق فایل اکسل و گزارش‌گیری وسیع است. یکی از کاربردهای این ابزار امکان ارائه سریال فعال‌سازی یکبار مصرف برای نرم افزارها و لوح های فشرده یا هر محصول دیگری است که با سریال و ثبت آن ارتباط دارد. همچنین پاسخگوی هوشمند می تواند به عنوان ابزاری برای اعلام قیمت محصولات یا مواردی به کار رود که نیاز به بروزرسانی مداوم و سریع عناوین متعدد دارند.


25- کارمندان:
ابزار کارمندان یک راه حل سازمانی است و کاربرد آن در مجموعه‌های بزرگی است که بخش‌های مختلف آن به سامانه پیام کوتاه مستقل نیاز دارند. با استفاده از این ابزار می‌توان بی‌نهایت زیرکاربر با پنل کاربری با امکانات و شماره مستقل ایجاد کرد و در اختیار بخش‌های مختلف مجموعه قرار داد تا بدون تحمیل هزینه اضافی به سازمان خود از مزایای سامانه پیام کوتاه بهره‌مند شوند.


26-گزارش آماری:
گزارش آماری یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در سامانه مدیریت پیام کوتاه است. کاربر با استفاده از این ابزار می ‏تواند ریز گزارش ارسال‌ها بر اساس تاریخ و شماره مجازی را مشاهده کرده و گزارش هزینه‌های انجام شده در هر روز و ماه را مشاهده نماید.


27- اتصال سایر نرم افزارها به سامانه ( API ارسال و دریافت پیام کوتاه):
در سامانه پی جو، وب سرویس ارسال و دریافت پیام کوتاه و ارسال پیامک از طریق درخواست‌های http به طور همزمان ارائه می‌شوند.

کلیه حقوق این سایت متعلق به بنیاد خیریه خواجه نصیر طوسی است.

www.knti.ir